נושא התקציב עלול להיראות יבש ונוקשה במבט ראשוני, ולתלמידים רבים קשה להבין אותו בשל כך.
שימוש בהומור ובדיחות במסגרת הלימוד מסייע בהבנת הדקויות השונות של הנושא, ומציאת הרלוונטיות שלו לחיי היומיום.
לפניכם בדיחה לדוגמא שניתן להשתמש בה במסגרת לימודי הנושא ‘סדרי עדיפויות בתקציב’:
יום אחד יצא בנו של המלך להסתפר.
בסיום, שאל את הספר, ״כמה עולה התספורת?״
״20 שקלים״ ענה לו הספר.
בנו של המלך שלף שטר של 100 שקלים ואמר לספר בהפגנתיות, ״שמור לך את העודף״.
כך קרה גם בפעמים הבאות.
לימים, הלך המלך עצמו לאותו ספר.
כשסיים הספר את מלאכתו, שאל אותו המלך כמה לשלם לו. ״20 שקלים״ ענה הספר. המלך שילם לספר 20 שקלים והוסיף עוד 10 שקלים כטיפ.
״אדוני המלך״ פנה אליו הספר ״אני מוכרח לשאול אותך שאלה״
״שאל״ ענה לו המלך
״אדוני המלך, מדוע כאשר בנך הנסיך מסתפר הוא משאיר לי 100 שקלים, ואילו אתה רק 30 שקלים?״
״אההמ״ ענה לו המלך ״אם לי היה אבא מלך – גם אני הייתי משאיר כזה טיפ״